Eurovision Final

Dags för final! Åter igen är det - (fruktansvärt) till +++++ (fantastiskt!) som gäller.

1. Bosnien Herzegovina
Gud va lamt.. Får introlåten från i förrgår att framstå som suverän. Tror att de hade haft större chans efter nån snabb låt. Men såhär; nejnejnej. -

2. Spanien
Haha, Spaniens svar på Backstreet Boys. Tycker att den tidsmässigt är fruktansvärt missplacerad (tänk er om denna hade varit med nån gång under boyband-eran!) Dock är låten absolut helt okej. +++

3. Vitryssland
Slibbsnubben igen då. En person som vill verka såå perfekt.. Hm. Tycker det blir lite tråkigt.. Så går det väl när man lägger alldeles för mycket cash på en musikvideo, trist live istället. ++

4. Irland
Snark. Detta passar verkligen inte i denna tävling. Om man ska ha med alla fioler & tjafs kan man väl ha en lite rivigare låt? Tycker inte heller att hennes röst låter särskilt bra, bättre i videon. ++

5. Finland
Äntligen nåt som händer.. Jag förstår att Hanna Pakarinen är hur stor som helst, vilken artist! & ursnyggt framträdande! Huj, gåshud! HEJA! +++++

6. Makedonien
Tycker fortfarande att låten är lite konstig.. Kanske nåt där med takten som spökar. Men det är ju så fin klänning! +++

7. Slovenien
Gillar låten bara mer & mer. Vilken sångerska! Men videon var ju faktiskt vääldigt knäpp. ++++

8. Ungern
Flickan med skylten.. Men fan vilken talang för att va 21! Sårbart & vackert, som jag tidigare skrivit. Tror att den hade varit alldeles perfekt på en rökig pub nånstans i Europa. ++++

9. Litauen
Coolt med en massa instrument på scen.. Men på fel sida av skynket? Känns lite trist med bara henne som man kan se.. Jag som gillar gitarrer! ++

10. Grekland
Kanske denna snubbe är polare med han som tävlar för Vitryssland? Delar hårvax? Ja, inte kan han sjunga iaf! & låten är otroligt tråkig. +

11. Georgien
Väntar oroligt genom hela låten på de höga tonerna som kommer.. Fortfarande jobbiga. Men ett + för klänningen ska hon ha. +

12. Sverige
Yes, glitter & glamour! & jag som sprang på MQ idag där de hade plancher med bandet. Som gammalt The Ark-fan håller jag ju på dem! Hejahejaheja! +++++

13. Frankrike
Okej, det är ju förstås skönt att slippa höra de där jäkla franska balladerna i år. Men detta är fortfarande ljusår från Finland & Sverige. -

14. Lettland
Åhåhåhå, detta är så dåligt. & jeansen är tillbaka. Likaså rysningarna. Fyy. -

15. Ryssland
Man får ju faktiskt Tatu-vibbar, som många reportrar redan påpekat. Men låten är verkligen inte så bra som alla verkar tycka. Såg förresten en intervju med dem, det var inte mycket engelska att tala om.. ++

16. Tyskland
En av mina favoriter. Brukar lyssna på Frank Sinatra, så det är ju solklart att jag diggar detta. 40 poäng tyska kan inte ha fel! Viel Glück, Deutschland +++++

17. Serbien
Fortfarande lika vackert. Kanske man får göra en makeover på henne när hon vunnit? En Britney? Anyway, full pott! +++++

18. Ukraina
Oh gud. Jani.. Antingen är det genialt eller vansinne. Men jag måste nog säga att det är mot mina principer att ge poäng till en höna i aluminiumfolie med julstjärna på huvudet. Det kommer dröja länge innan folk har glömt detta framträdande iaf.. -

19. Storbritannien
Åh, fy fan va löjligt. Jag som inte ens gillade smilfinkarna Steps.. Förbjud Storbritannien i ESC! & ja, precis som Aftonbladet skrev så är låten väääldigt lik Pandoras. -

20. Rumänien
Inte mycket till vettig melodi i detta helgalna hopkok. Nåja, Lettland kändes ändå snäppet värre. & detta är ändå lite roligt. +

21. Bulgarien
Denna bongotrumme-låt som känns sååååå lååååång? Ett + får de enbart för att jag tycker att Safri Duo är häftiga. +

22. Turkiet
Denna är ju bara grym! & som jag tidigare påpekat är dansinslaget himla uppskattat! +++++

23. Armenien
Det är låtar som denna som gjorde ESC till den fruktansvärt tråkiga tävling som den tidigare varit för mig.. Snaaark. Minnesvärd? Icke. +

24. Moldavien
Känns typ likadan som i semifinalen & den funkade ju rätt bra då! Så den funkar lika bra nu! +++

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad roligt att läsa dina betyg på alla bidrag! Serbien var nog en helt okej vinnare tycker jag...

2007-05-13 @ 13:55:39

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback