Eurovision Semi

Såhär tycker jag om kvällens låtar:

1. Bulgarien.
- Gillade låten litelite bättre i programmet 'Inför Eurovision Song Contest'. Men jag tycker inte alls att den lät bra i verkligheten. Mest bara jobbigt för öronen. +

2. Israel
- Jävla politiska låt som bara israelerna själva verkar förstå sig på. Om ens de. Skit. -

3. Cypern
- Rätt coolt framträdande. Låten är också helt ok. Gillar dancefloor-vibbarna man får! +++

4. Vitryssland
- Uhuhuh, slibbigare kille får man leta efter i Helsinki. Dock tycker jag om låten. Första låten som jag börjar tralla med i. +++

5. Israel
- Märks att han verkligen vill nå ut genom rutan, men jag tycker låten är för svag. Faktiskt. Den förtjänar inte de höga betyg som den fick i 'Inför* programmen iaf. ++

6. Georgien
- Kvällens hittills snyggaste klädsel. Men tonerna blev precis lika jobbiga & falska som jag hade förutspått. Tyvärr. +

7. Montenegro
- Okej, ännu en superslibbig kille på scen. & en massa påklistrade gitarrsolon. Trist, väldigt trist. +

8. Schweiz
- Håller med den finska kommentatorn om att det är rent ut sagt fegt att komma med ett vampyrtema året efter att Lordi vann. Denna är så dålig att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Kass sång, kass dans, kass låt. Hate it. -

9. Moldavien
- Nu tänker jag jämföra med låten innan. Bra sång, bra koreografi, bra låt. Den har växt i mina öron, mycket bättre live än på video. +++

10. Nederländerna
- Visst, hon sjunger helt ok. Men låten är ju så tråååkig. Känns som gammal skåpmat. Gäsp. +

11. Albanien
- Haha, värdelös engelska. Det är inte synd om honom som har blivit så hånad, lite ska man tåla om man frivilligt väljer att ställa upp & sjunger på engelska. Ännu ett sömnpiller. +

12. Danmark
- En av mina favoriter! Underbar show! Lyfter hela programmet. Tack, Danmark! +++++

13. Kroatien
- Kommer ihåg att alla avskydde denna under 'Inför'-programmen. Tycker att den har ett skönt gung & är helt klart bättre än många andra som hunnit sjunga. & hon påminner mycket om Shakira, fast på ett bra sätt. +++

14. Polen
- Nejnejnej, ännu en låt med tre miljoner musikstilar i en. Kanske man borde bränna en skiva med de här bandet & skicka till sin värsta fiende? Hahaha. Jag undrar hur polackernas motstånd lät, detta var precis lika kasst som Schweiz! -

15. Serbien
- Åh, hon sjunger ju så vackert. Men hon själv är inte vacker för fem öre. Fast det gör inget alls. Extra plus också för att den är på eget språk. Ännu en låt som steg live i mina öron! Full pott! +++++

16. Tjeckien
- HAHAHAH. Neeeeej, vilka jäkla Lordi-wannabies. Man kan bara inte lyssna på sån här fake-rock. -

17. Portugal
- Klämkäck portugisiska som passar bättre på nån liten inrökt pub nånstans runt Medelhavet. Otroligt ospännande iaf! Men ett litet + ska hon få för det fina leendet. +

18. Makedonien
- Saknar lite att låten bara går & går, utan nån speciellt bra refräng. Men snygg klänning & frisyr har hon! +++

19. Norge
- Nee, tilltalar inte alls mitt öga. När ska G:son lägga av & skriva sån här latinosmörja? Låten är, precis som Portugals, alltför klämkäck. Då är det inte mer än rättvist att den får samma poäng som Portugal. +

20. Malta
- Ooh, va bra! Sångerskan är jättefin i sin gula klänning & låten är precis lika bra som jag minns den! ++++

21. Andorra
- Ojoj, jag som inte tål Jimmy Jansson & aldrig riktigt förstått det fantastiska med Blink 182 eller Green Day.. Men jag antar att de är ganska duktiga för att va så unga. Men falskt, blä. ++

22. Ungern
- Väldigt sårbar & vacker röst, blir glad att höra att den är precis lika bra (om inte bättre?) som i videon. Men varför står hon där med en skylt..? Anyway, jag gillade det! ++++

23. Estland
- Nu kommer en sån där radiodänga som jag hoppas ska va glömd så snart som möjligt. Varken hon eller låten är något att hänga i julgranen. Sticker inte ut, blir bara en i mängden. - för de töntiga dansarna också. +

24. Belgien
- Woho, ännu en favorit! Hahaha, kan inte låta bli att brista ut i sång. Hade denna spelats på Arken dansgolv hade jag inte tvekat att dansa! Så töntigt, men så härligt! +++++

25. Slovenien
- Går schlager & opera att kombinera? Javisst. Hon påminner mig om Tarja Turunen, förresten! Schysst låt, men ett - för den smaklösa videon ska den ha. +++

26. Turkiet
- Favorit igen! Ännu en låt som veeerkligen skulle göra sig på dansgolvet! Stort + för dansinslaget! Go, Turkey! +++++

27. Österrike
- Ett bidrag till med gitarrer som gott hade kunnat skippats. Låten känns precis som Estlands, en i mängden som troligen kommer att glömmas bort väldigt fort. B-b-b-b-booooring. ++

28. Lettland
- Vad är detta? Letter som sjunger på italienska, iförda kavajer, höga hattar & JEANS. Katastrof. Usch, jag får rysningar. -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback