Studera vs. Folkbokföringen

Måndag & ledigt it is. Sitter & klunkar i mig kanelté (som jag faktiskt har för mig att självaste Anna Skipper har rekommenderat). Då måste man ju dricka det, eller hur? :)

Jag har en riktigt knepig situation med Studera som jag försöker reda upp. Jag har ju anmält mig till två kurser till våren, MEN för att kunna svara på mitt antagningsbesked behöver jag en PIN-kod som skickas ut till min folkbokföringsadress. & iom. att vi nyss har flyttat är det hela lite invecklat..
Studera säger att min folkbokföringsadress inte stämmer. Folkbokföringen i sin tur menar att Studera "borde uppdatera sina register" & att min adress hos dem stämmer perfekt. Studera stängde möjligheten att ringa in & anmäla ändringar av personuppgifter i OKTOBER, bara idag har jag försökt ringa dem två gånger utan resultat & då har jag bara en e-mail att gå på. Ni förstår säkert hur irriterad jag kommer bli om jag nekas gå nån av kurserna pga. att Studera klantat sig? Nåväl, nu ska jag inte tänka på det mer.. Det brukar ju alltid lösa sig, right? :)

Funderar på att gå ner till ICA & lösa in min Triss-lott med vinst (wohooo!) & på samma gång handla lite städprylar. Småningom blir det middagsstök också, först blir det nog två avsnitt Gossip Girl.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jobbigt med sånt strul... Konstigt att man inte kan ändra efter oktober. Men det måste ju lösa sig på nåt sätt!


Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback