Aino & tårtkalas

Nämen hallå där i stugorna! Jag har hamnat i ett riktigt dilemma här på Åland. Efter tre år på svenska sidan har jag nu börjat märka vilken underlig dialekt åländska egentligen är. Inte undra på att alla undrar var på moder jord jag egentligen kommer ifrån :) Känns som jag inte längre passar in i det "åländska" facket, ej heller i det "svenska" rent röstmässigt.

Nyss hemkommen från frissan är jag. Som alltid lite småskeptisk när jag testar nåt nytt med håret, fast äh. Jag är nöjd! & mamma med. Då systemkameran är på inspelning med
Dreamsphere ute i Jomalaskogarna, så ni får helt enkelt hålla till godo med pics. Schysst, va? :)

Annars leker livet. Käkade Ainos vanilj/jordgubb glass igår, ikväll blir det ugnsäpple. (Sorry, Lainen!) Ikväll blir det också släktkalas, lillkusin Patrik blir ju faktiskt myndig idag! Känns inte som så länge sen vi var små & sprang runt hemma & jagade varann flera varv. Congrats. congrats. Litar på att det blir en hel del tårta & annat gott ikväll & på lördag, då min söta, lilla mamma fyller.. Som sagt, man behöver verkligen inte svälta på Åland.

Igår kväll var jag på Idrottsgården & såg min äldsta brorsdotter Stefanie uppträda på Musikinstitutets julavslutning för danselever. Hon var sååå duktig, det riktigt värmde i hjärtat av stolthet! Hoppas hon fortsätter med dansen, hon har talang :)

Två timmar kvar tills mamma & pappa slutar & Micke & co. kommer förbi på en middagsrast. Ska slå mig ner framför pappas jäättefina tv :) Jag som tyckte vår var stor tills de köpte ny.. Oh well.
Ska försöka uppdatera nån dag till under veckan, annars är vi ju tillbax i S-vall på söndag.



Middagsmusik igår, dad's choice

Btw, biljettsläpp imorgon till Coldplays konsert i sommar på Stadion. Kommer ni ihåg vad jag skrev om konserten för några månader sen? "Oh well, nästa gång de kommer till Sverige ska jag beställa biljetter i tid!" JAG SKA HAAA BILJETTER, GEEE MIG! Gissar att tomten inte har en susning om hur Ticnet fungerar, så jag får försöka fixa det själv :)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback