Eurovision Semi 2

Så var det torsdag då! Dags att tycka till om kvällens låtar :)

1. Island
Nu ska jag försöka vara opartisk, jag som har haft isländska arbetskompisar. Men mjäää, ointressant discodunk. En eventuell höjning mot slutet hade höjt betyget. ++

2. Sverige
Jaa, what to say.. Vissa ändringar i numret jämfört med förra gången, men riktigt riktigt bra är det ju! +++++

3. Turkiet
Rock i 'HIM'-anda. Jag brukar gilla Turkiets låtar, denna funkar också. Kanske inte nåt jag skulle ha i min MP3, men rätt bra ändå. Luuugnt bättre än Azerbadjan iaf! +++

4. Ukraina
Nu förstår jag varför alla har snackat om nakenchock.. :) & klänningen är ju inte liiiite lik Charlottes! Bra dans, duktig sångerska, cool scenshow men låten..? Neee, inte tillräckligt bra. +++

5. Litauen
Värdelös röst likaså sång. Det enda som räddar från ett minus är väl gitarrsolot. +

6. Albanien
Oj, duktig för att vara 16 bast! Ganska intetsägande låt.. & bandet behövs faktiskt inte.. :) ++

7. Schweiz
Luktar plagiat lååååååång väg.. Synd, för låten är jäkla bra. Men dansen & upptempo-grejen är förjävla töntig. Blä.

8. Tjeckien
Okej, jag kan lyssna på Estlands & Irlands resten av natten, bara jag slipper denna. HAHAHAHAHA! Sämst dans, sämst DJ & sämst låt. Congrats. 10 minus skulle den få om det gick. -

9. Vitryssland
Allt som spelas efter förra låten måste ju låta fantastiskt, eller? Men HAHAHA, "Hasta la vista, baby. I'm gonna miss you, MAYBE". Snälla nån. På nåt vis måste den ändå få lite cred för showen.. lite. +

10. Lettland
HAHAHAHA, kanske jag har råkat byta kanal? Känns inte riktigt som ESC längre.. Herregud, vet inte om jag ska skratta eller gråta. De baltiska länderna behöver hjälp.. Undrar varför svenska delegationen tackade nej till denna..? +

11. Kroatien
Finsk tango möter kroatisk hip-hop, som i sin tur möter gubbsång a' la Medelhavet. & den där 75-åringen.. +

12. Bulgarien
Iförrgår när jag lyssnade på denna på Youtube var den rätt cool, tyckte jag då.. Live är den mest bara töntig. Men aja, lite speciell är den allt. På ett bra vis. +++

13. Danmark
Vilken himla tråkig låt de har skickat. Den känns som nånting hämtat från typ en 3-reklam, ni vet en sån där som bara nöter & nöter.. Vill så gärna ge två plus, men njääää.. Så bra är den inte. +

14. Georgien
En blind tjej som sjunger en ballad om fred, funkar ganska bra :) Duktig sångerska & ok show. ++

15. Ungern
Powerballad igen, varken sämre eller bättre än någon annan. Funkar. ++

16. Malta
Ehm, en "hårdrocksbrud" som sjunger om Vodka & Nastrovje. Nää. +

17. Cypern
Såg även den här iförrgår, satt nästan & räknade sekunderna som var kvar.. Grekisk touch, lättklädd brud som klättrar på sina fyra dansare i kavaj & en ganska så enerverande låt. +

18. F.Y.R. Makedonien
Med risk för att upprepa mig; NEJ, DET HÄR ÄR INTE BRA. Dansarna måste vara nån form av Makedoniens svar på Stureplans-typer. +

19. Portugal
Usch, vilken ful sångerska :/ Men någorlunda fin ballad iaf. ++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback