Green, green, green

Monday, monday. En recension efterlystes av Leilas cheesecake & här kommer utlåtandet:

Kakan var relativt lätt att göra, dock kändes den inte helt klar trots både 40 min i ugnen på 175 grader & 30 min i avstängd ugn. Den behövde även tid i kylen, (6-8 h enligt receptet på recept.nu) men den som väntar på nåt gott.. :)
Vi provsmakade den "på riktigt" imorse & glasyren i mitten är ljuuvlig! Saknar lite smak från blåbären, fast det kanske blir lite så när man har kakan mycket i kylen?.. Anyhow, 3/5 blir betyget.
Vi har redan tittat ut nästa recept &
hennes brownies ligger inte dåligt till ;)

För övrigt blev jag jätteglad igår när jag plockade upp alla klänningar efter flytten & hittade min kanonfina, gröna klänning som jag fyndade i Thailand ifjol, den blir perfekt till på söndag! Den är så fiffig för den är en stretchig onesize, så den passar nog de flesta beroende lite på hur man vill att den ska sitta.
Tack för tipset av seriefigur, Sofia!

Kl. 21 ska jag kolla Lipstick Jungle, fun christmas!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Varsågod för tipsen :) Ska bli kul att se hur alla ser ut! Haha blir baktokig så fort jag går in på din blogg nu för tiden! Brownies som är så gott!

Postat av: Jessan

Ett tips! Jag har läst nånstans att Leila alltid bakar med varmluftsugn, och då har jag för mig att temperaturen är lite lägre än med vanlig ugn, så om du har vanlig ugn så kanske det är kruxet?

:-)

2009-01-14 @ 21:19:02
URL: jhttp://jessiekay78.blogg.se

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback