Jultidningar

Barn är ena listiga rackare.

Jag kom precis innanför dörren efter en tur till stan på cykeln. Precis utanför huset stod fyra flickor & gosade med grannkatten (för övrigt världens sötaste kissemiss!). När jag gick förbi frågade en av dem: "är det din katt?" & jag svarade "nej, tyvärr". Då tittade alla fyra på mig, en av flickorna sträckte fram en katalog och därmed var jag fast. "Köööp jultidning", "snälla, vi har inte sålt en enda ännu", "det finns massor att välja mellan" & där stod jag med beställningskatalogen i handen & bläddrade frenetiskt medan jag funderade hur jag på smidigast sätt skulle kunna ta mig ur den där kniviga situationen.
Med ett "mjaaa.. tyvärr.. jag kan inte" gav jag tillbaka katalogen & halvsprang upp till porten.
De där flickorna kommer att bli duktiga säljare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback