Surt sa räven

I juli beställde jag kläder från finska Ginatricot och åkte på dubbelmoms, 16 euro totalt. När jag kontaktade företaget fick jag svaret: "Det fungerar att beställa kläder till Åland, dock tillkommer det dubbelmoms. Vi tittar på en lösning för er som bor på Åland". Jo säkert jo.
Idag hämtade jag ut ett paket från Transmar och dessförinnan fick jag vackert traska till Tullen och betala 30 euro i tullavgift. "Prata med företaget, det finns en chans att du får pengarna tillbaka." Jo säkert jo.

Ska det faktiskt vara såhär, eller är det bara jag som är extremt otursdrabbad? Det är inte direkt schyst mot kunderna heller att bete sig som företaget ovan, vi bor ju faktiskt i samma land. Det är inte så att jag ber dem skicka mina kläder till Kina..

Aja, nu ska jag släppa det. Måste fundera ut vad det blir för mat idag. Kreolsk fläskfilégryta är en favorit när Micke och jag är på besök i Sundsvall.
Tror att jag ska testa detta recept.


Kreolsk gryta, bilden är hämtad från recept.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback