Ett besök i Norrlands huvudstad

Jag har totalt glömt bort att visa bilder från när jag var i Sundsvall förra veckan. Hotell Knaust & min gamla arbetsplats avverkades - mycket, mycket trevligt var det! Lyssna bara på vad vi åt till middag :)
 
Förrätt
Kryddkokt pilgrimsmussla med dillpicklade alger, blåmussla, fänkålspannacotta, friterat ostron och skummad Norrlandsakvavit
 
Varmrätt
Reninnanlår med västerbottenfylld potatisgalette, jordärtskocksskum, picklade grönsaker med smak av granskott och stekta närplockade kantareller
 
Jag trodde helt ärligt att jag skulle spricka efter varmrätten och då är jag en som mycket sällan tackar nej till efterrätt.. Så tyvärr bidde det ingen sån. Hade gärna fotograferat maten, men då jag vet att även de har kameraförbud i lokalen beslöt jag mig för att låta bli :) Jag sammanfattar besöket såhär - Sundsvall levererade!
 
 
Mitt gamla jobb! E4'n utanför.
 
 
Snapshot från hotellrummet. Ljuvligt med rum med ordentlig takhöjd.
 
 
Lite av utsikten. Längst ner till vänster ligger Mickes och mitt gamla favvofik, Barista!
 
 
Likadana fönsterluckor hade vi i vår gamla lya.
 
 
Finfint badrum!
 
 
Korridoren utanför rummet som slår Finlandsfärjorna på fingrarna vilken dag som helst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback