Fröken krax

Ojoj, vad mycket som hinner hända med en röst under en dag.
Imorse när jag vaknade trodde jag definitivt att jag skulle fixa ett till natt på jobb. Lite ont i halsen, men samtidigt hade jag ju haft det fyra dagar innan också. På eftermiddagen slog min röst över i en fruktansvärd heshet som får Voldemorts röst i Harry Potter-filmerna att framstå som nånting hämtat ur en vaggvisa. Slutligen, vid 24-snåret gav rösten helt upp. & trots en hög med Läkerol, ett par Strepsil jordgubb, fyra koppar té med mängder av honung & min senaste häxbrygd beståendes av 4 Vicks utblandade i en kopp med tévatten så har alltså min röst valt att tacka för sig för idag. Ja, men vilken timing!
För er undrande så kan jag meddela att det faktiskt gick att jobba natt utan att använda rösten. En heeel del kroppsspråk blev det, men OJ vilka roliga reaktioner man får från folk när man inte kan prata tillbaka :)

Nee, nu ska jag fixa mer häxbrygd.. Sen äre dags för cirkus 2 timmars sömn innan jag ska upp igen. Då drar vi ju till Åland :) Alla kråkor på Åland har härmed fått konkurrens.. av Daniela de Hex med kråkrösten!

Vi hörs på söndag igen! Tills dess, må gott allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback