Montel Williams show

Svårt att sova inatt då :) Oh well, småningom ska man väl lyckas somna..

Tittade på Montel Williams show (en talkshow i exakt samma stuk som Doktor Phil) på TV3 för nån timme sen. Det handlade om skottlossning på skolor, där de hade bjudit in såväl överlevande som experter för att prata om det. Det var jätteintressant när de behandlade Coumbine-morden. Jag har ju sett två dokumentärer nu om dem & jag skulle gärna se en tredje, så spännande är det :)
Anyway, en sak som skrämde upp mig var en "expert" (tror att han egentligen var någon slags debattör..) som på riktigt tyckte att alla skolor i USA borde ha poliser (håller med till en VISS del, men inte alla!), samt att alla rektorer & lärare borde vara beväpnade. Att han inte hörde själv hur dumt det lät.. Han berättade vidare om en händelse där läraren hade kunnat stoppa en massaker tack vare att denne själv var beväpnad..

Visst, barn ska ju känna sig trygga i sin skolmiljö. Men beväpnade lärare? Tänk om denne själv tappar fattningen mitt under en lektion & skjuter någon bråkstake, eller är det en omöjlighet? & är det inte så att våld föder våld..? Hade han verkligen förväntat sig att alla skulle ta emot förslaget med öppna armar?.. Problemet måste ju gå att lösa på ett bättre vis.

Fy, vilken Dumbkopf.
Nu ska jag försöka sova.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Håller helt med dig, låter ju vansinnigt med beväpnade lärare. En intressant sak med USA är att de tror man skyddar sig med vapen när det i själva verket sker fler skador/olyckor hos folk med vapen hemma än de som inte har det.


Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback