Tillbaka till verkligheten

Hemma igen efter en låååång bilresa. På Åland finns det knappt en snöflinga, men i Sundsvall är det drivor med snö. Tror inte ens att vi hade minusgrader nån gång under veckan, medans vi välkomnades av -3 här i Stenstan igår kväll.

Om 25 minuter ska jag kolla på reprisen av Gossip Girl (första gången jag inte ser det på datorn!), mysigt! Jag har köpt världens smaskigaste julgodis från Puneh Oriental hemma i Mariehamn, chokladdoppade nötter med kanel.. LOOOVELY! Stod även & höll i en ask med torkade jordgubbar inne på butiken, men i sista stund la jag tillbaka den. Tror att jag ska köpa den under julveckan istället :)

En sak jag har funderat lite på under veckan är hur vissa tycker att det är helt "okej" att öppet kalla folk för spinkiga eller överviktiga. En släkting till mig kläckte ur sig: "Får du ingen mat uppe i Sundsvall?" & jag blev så förbannad att jag inte vill veta av henne innan jag fått en ursäkt. Att folk är avundsjuka i det tysta är väl en sak, men att som första replik spy galla över en man knappt träffar tål jag bara inte.

Jobb inatt då! 1½ vecka sen jag sist jobbade, lite halvovant med andra ord :) Efter programmet ska jag fixa mig iordning, sen ev. svänga ner på stan en runda.. Ska handla en eller två presenter till mamma + två sallader från Barista! Ska bli kul att testa, hört att de är kalla så jag kanske kan spara den ena till jobbet ikväll isf.. Aja, vi får se hur det blir.

Veckan som var har gett mig & Micke mycket spännande att fundera på. Även idag hände en otroooligt rolig sak, vi får fundera på hur vi ska göra bara..
Nää, dags att sätta igång. Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback