Fel att digga Rammstein?

Läste i Metro igår en jämförelse mellan de två killarna som öppnat eld i finska skolor. Det som gjorde mig fundersam var jämförelsen mellan deras intressen.

Pekka-Eric Auvinen
"..lyssnar på Rammstein, Eisbrecher, gillar skräckfilmer.."

Matti Saari
"..lyssnar på Rammstein, Eisbrecher, gillar skräckfilmer.."

Är det plötsligt fel att gilla Rammstein? (Som för övrigt råkar vara ett av mina favoritband) Kommer ihåg när jag skrev en uppsats i gymnasiet om kopplingen mellan
Marilyn Manson & det som hände på Columbine High School 1999.. Varför ska band pekas ut som "skyldiga" när såna här saker händer? Menar de att enskilda band gör en till en seriemördare?
Nää, jag förstår inte alls.

Kommentarer
Postat av: Josef Fritzl

Und du ziehst nie wieder aus

Ja ich baue ein Häuschen dir

Hat keine Fenster keine Tür

Innen wird es dunkel sein

Dringt überhaupt kein Licht hinein



(Yes, I'll build a little house for you

Has no windows, no door

Inside it is dark

And no light penetrates within)



Rammstein inspirerar. Inget för svagsinta. Måste vara stark för att stå emot, eller duktig på att gömma sig i skuggorna...uhhuuuuhhhuuuu. :oP


Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback