Finlands självständighetsdag

Snacka om busy helg! I fredags natt klev vi på båten till Finland & Helsingfors & efter sju alltför korta timmar i den finska huvudstaden var det dags att bege sig hemåt igen.
Så vad hann vi göra i Helsingfors?
Vi träffade min farbror med familj, gick runt & njöt av det vackra Helsingfors, besökte mysiga butiker & hann tom. med en Spice Ice :) (min var mjukglass blandad med krossad Fazers blå & Geisha & toppad med stora bitar av de båda sorterna). Världens bästa glass!

Jag har även fått tillfälle att öva upp mina aningen ringrostiga finskakunskaper. Bör tillägga att mitt tal INTE är felfritt & jag får tänka efter lite innan jag säger något, men jag klarar mig på det jag kan & jag behövde inte ta till engelska en enda gång ;) Jag är stolt över mig själv!

Idag har jag & mamma haft en riktig mor&dotter-dag :) Vi har varit på julmarknad, handlat mat, ätit middag ihop & tittat på presidentbal. För er ovetande kan jag berätta att på Finlands självständighetsdag ordnas en bal som direktsänds på tv från presidentens slott i Helsingfors. Den inleds med handskakning mellan president Halonen & alla inbjudna gäster (som är några stycken..).
Mamma & jag lyckades se några bekanta ansikten i mängden, annars är det bara roligt att sitta tillsammans & beskåda samt kommentera klänningarna :)

Nu ska jag invänta Micke som kommer hem om en stund efter en tur till Sverige över dagen. Stackaren har varit på resande fot sen i fredags! Kanske blir det någon film/serie också, det var länge sen jag kollade GG nu..



Såhär ser slottet ut, vi stod länge utanför grinden & tittade oss omkring innan vi märkte att det fanns en minikamera där, förmodligen hade nån suttit & iakttagit oss hela tiden.. Hoppsan!

Kommentarer
Postat av: emmas mode [emmasgarderober.blogg.se]

Fin blogg :)

Postat av: eM

Hej igen!

Ska du inte vara med i Åländska? (Kan inte sluta tjata på dig :) ) Vi behöver ju dig.. du är ju vår ända målis ju! Måste skicka ut ett infomail till alla imorgon och då vill jag ju att ditt namn ska vara med...

2009-12-07 @ 22:12:15
URL: http://blackmarkstudio.blogg.se/
Postat av: Natalie - It's all about attitude

vilken jätte fin blogg du har :D

ta hand om dig! puss

2009-12-08 @ 14:29:00
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback