Årets första semla/fastlagsbulle

Åh, vad märktligt det kändes att sova länge, länge imorse utan att mobilen ringde.. Dock vaknade jag av att det knackade på dörren..? Eller det kanske bara var grannen som hade besök? Hursom, struntade i knackningarna, tänkte "äh, bryyy sig!" & somnade om.. Soft!

200 år idag sen Sverige förlorade Finland, tänk om de aldrig hade skilts åt? Själv känner man sig lite som ett mellanting, mer finsk än svensk vissa dagar & vice versa.

Årets första semla/fastlagsbulle åts idag! Jag som inte ens gillar mandelmassa föredrar hallonsylt på min, fast den här gången var mandelmassan faktiskt god! Inte hallonsylt-god förstås, men helt okej ;)

Imorgon ska jag gå på jakt efter ett svart diadem & ev. en hårklämma.. Just ja, en ny eyeliner vore ju inte heller helt fel :) Om jag slår på stort går jag till Makeup Store & checkar, annars vet jag att H&M har rabatt på smink veckan ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback