En ordväxling på tyska med Tobias Sammet

Hej hopp! Nu är vi tillbaka i stan efter en minst sagt grisig festival i Kilafors. Tack & lov klarade vi oss hyfsat undan regnvädret, förutom att vi var tvungna att bila runt hela Bollnäs efter gummistövlar.. Men det löste sig, tack & lov!

Efter de sista konserterna (Edguy & Dimmu Borgir, gryyymma båda två) sista kvällen så stack vi via Statoil & köpte lite french hot dog för att sedan bege oss hem & sova. Utanför vårt Scandic-hotell satt några killar & snackade, jag tänkte inte desto mer på det utan fortsatte in på hotellet i samma takt som jag alltid har.. :) Men jag hann inte långt innan Micke hejdade mig - de som satt utanför var självaste EDGUY!!! Hooooly crap, vi som precis hade sett deras spelning & så bodde de på samma hotell som oss.. Vi hade jäääkla roligt när vi snackade med dem, tog kort & jag fick faktiskt möjlighet att briljera med mina något ringrostiga tyskakunskaper & skaka tass med självaste 
Tobias Sammet (geniet bakom Edguy & Avantasia). Det finns nog de som skulle offra ett lillfinger eller två för att få göra det.. Som sagt, vårt samtal med dem var otroligt roligt & jag skrattade så jag vek mig dubbel åt en sak pappa sa..

Pappa ser en affisch med Kikki Danielsson på en av entrédörrarna
"Look! That is Kikki Danielsson, a swedish alcoholic!"
Hahahahaha, snacka om att Edguy-grabbarna kollade på honom! Om det är någon som är duktig på roliga repliker är det just pappa..

Ikväll är jag på jobb, samma sak ända fram till fredag.. Lite synd är att Micke har semester denna vecka, men men :/
Förresten, nån som läste torsdagens Nya Åland eller fredagens ST? ;)

Kommentarer
Postat av: Jess

Ahh, avundsjuk!!!!!!!!

2009-07-14 @ 08:22:02
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

WHAAAAAT??!?! Neeej fy fan va avundsjuk jag blir XD

Postat av: emma

visa hur ringarna ser ut nu!

2009-07-16 @ 18:02:24
URL: http://emmasmemoarer.blogg.se/
Postat av: a-m

AH! Nu äntligen klickade det för mig varför vi skulle kolla lite extra i tidningen! Men jag har ju ingen tidning, så jag kunde ju inte heller kolla...

2009-07-17 @ 01:24:54

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback