I'm a svampplockare, yes I am

Nu var det ett tag sen jag sist skrev nåt, dags för en liten uppdatering alltså.

Både idag & igår har familjen Wikström tillbringat eftermiddagen i svampskogen.
"Det här hade jag ALDRIG fått med dig på för några år sedan, Daniela" kläckte mamma ur sig igår efter den första rundan. True, true. Fast att jaga i skogen efter kantareller kan faktiskt vara rätt underhållande, så länge man hittar nånting! Gissar om jag vart avis när både pappa & Micke hittade den ena guldgruvan efter den andra..
Sen kommer då rensningen av svampen, som inte är riktigt lika kul.. Haha, fyy vilka kryp som kröp fram ur våra kantareller! UUUH! Jag som tycker att vanliga spyflugor är obehagliga, vi hittade fästingar, spindlar, sniglar.. Blää.
Tyvärr kan jag inte dela med mig av våra gömställen, men sammanlagt fick vi nog ihop över 30 liter kantareller på två dagar.. Smarrigt! Det kommer att bli en hel del goda stuvningar hos oss under hösten -09..

 

Riktigt såhär söta var inte sniglarna som kröp fram ur våra nyplockade kantareller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback