Åländska tvättregler är ett kapitel för sig

Okej, efter 4 års boende i Sverige har jag stött på lite olikheter med vår nuvarande tvättstuga. Lite I-landsproblem, I know, men ändå irriterande.

- I tvättstugan finns en strömswitch som man måste sätta på för att nånting överhuvudtaget ska hända med åbäket (gissa om jag hade svårt att förstå varför inte maskinen gick igång när jag skulle tvätta första gången). Varför ska man behöva slå av & på den, egentligen?

- Det finns vattenkranar bakom tvättmaskinen som mina grannar gillar att stänga av mellan tvättarna, vilket resulterar i att min tvätt bara snurrar runt utan att vatten kommer in. Lite samma sak där - varför överhuvudtaget behöva ändra från ON till OFF?

- I Uppsala fanns det ett jäkla smidigt system med bokningstavla för tvättider. Här har vi en lista där man skriver upp namn, tid & antal maskiner. Varje maskin kostar nämligen 1 €. Är det vanligt att ta betalt för tvättar, måntro?

- Förra veckan dröjde jag 10 minuter efter att tvätten var klar med att gå ner & hämta den. Väl nere mötte jag min granne som hade tröttnat på att vänta, istället hade han slängt ur min tvätt & lastat in sin egen i maskinen. Kul att träffas, liksom..

Verkar som att jag saknar att ha en egen tvättmaskin, eller vad tycker ni? ;)

Kommentarer
Postat av: a-m

Våga vägra tvättstuga! =D Förstår inte att det ska bo nån sorts liten tvätt-Hitler i alla människor...

2009-09-22 @ 11:27:25

Kommentera inlägget här:

All reklam & förslag på Bloglovin'-byten raderas direkt.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback